İzlanda süpermarketleri, TikTok’ta viral olan salatalık trendinin artmasıyla güç durumda kaldı.
Açıklama, İskandinav ülkesindeki toplumsal medya fenomenlerinin rendelenmiş salatalık, susam yağı, sarımsak, pirinç sirkesi ve acı yağdan oluşan bir salata tanımını paylaşmasının akabinde geldi.
İzlanda Çiftçiler Birliği’nin BBC News’e yaptığı açıklamada, tanımın çok beğenildiğini ve ülkedeki çiftçilerin artan talebi karşılayamadığını söyledi.
Ülkedeki bir süpermarket zinciri olan Hagkaup, talep ile trend ortasındaki ilişkiyi sorgularken, salatalık alımlarının iki katından fazla arttığını duyurdu.
Viral akımın kökleri, “salatalık adam” olarak isimlendirilen TikToker Logan Moffitt’in salatalık kullanarak yeni tarifler paylaştığı Kanada’ya dayanıyor. İçerik oluşturucunun 5,5 milyondan fazla takipçisi var ve Temmuz ayından bu yana neredeyse her gün salatalık tanımları paylaşıyor.
Hagkaup’un besin eserleri müdürü Vignir Þór Birgisson, susam yağı ve birtakım baharatlar üzere gereçlerin satışlarının mağazalarında “iki katına çıktığını” söylerken, mevcut kıtlığın sırf TikTok trendinden kaynaklanmadığını savundu.