Peugeot Türkiye Genel Müdürü Gülin Reyhanoğlu, sıfır araç kıtlığının nedenlerini ve bu sıkıntıların ne vakit sona ereceğini açıkladı.
Reyhanoğlu’nun açıklamasına nazaran, araç üretimi sürecinde yaşanan küresel mikroçip krizi ve lojistik meseleleri, Türkiye’deki araç kıtlığının ana sebepleri ortasında yer alıyor. Bununla birlikte, Reyhanoğlu, üreticilerin yavaş yavaş üretim kapasitelerini artırdığını ve lojistik sıkıntılarının da azalmaya başladığını belirtti.
Sıfır araç bulamayan müşterilerin sıraya girmesi durumunda araç teslimine kadar olan müddette fiyat artışlarından nasıl korunacağı tarafındaki bir soruyu yanıtlayan Reyhanoğlu,
‘Tedarikle ilgili külfetlerin giderek azalmasını öngörüyoruz. 2023’ün ikinci yarısında tedarik ile ilgili bir sorunumuzun kalmamasını bekliyoruz. Bugüne kadar ekonomik şartlar müsaade verdiği sürece biz müşterilerimize fiyat müdafaası verdik. Alışılmış ki çok büyük değişiklikler olur, elimizden fiyat müdafaa vermek gelmez, o vakit mecburen yansıtmak zorunda kalabiliriz. Lakin son 4 aydır bilhassa yetkili satıcılarımızda sıraya girmiş, aşikâr bir şasi numarası üzerinden kontrat imzalamış olan bütün müşterilerimizin fiyatları korundu. Bu manada müşterilerimize markaya güvenmelerini tavsiye ederiz.’ diye konuştu.